V nedávné době se žáci třídy 3.C pustili do nového a vzrušujícího uměleckého projektu, který je zavedl ven a umožnil jim zkoumat a vyjádřit krásu přírody. S pomocí techniky suchého postelu a frotáže si žáci vytvořili nádherná umělecká díla, která nás přenesla do fascinujícího světa barev a textur.
Frotáž je známá jako otiskování textur a vzorů pomocí suchého postelu jedinečným způsobem – tak přenesli žáci přírodní prvky na papír. Děti si vybraly různé listy, kůru stromů, kamínky a další předměty, které je okouzlily, a přiložily je pod povrch papíru. Poté přešly suchým pastelem přes ně, čímž vytvořily otisk jejich textur a vzorů. Výsledkem byly zajímavé a abstraktní obrazy, které zachycovaly jedinečné aspekty okolní přírody.
Ale žáci se neomezili pouze na frotáže. Kombinací techniky voskových pastelů a vodových barev vytvořili ohromující obrazy zvířat. Nejdříve použili voskové pastely k přesnému zachycení detailů zvířecích tvarů a textur. Poté si připravili své malířské palety s vodovými barvami a jemným štětcem dotvářeli a rozpouštěli barvy. Výsledkem byly živé a působivé portréty zvířat, které vynikly díky kombinaci různých výtvarných technik.
Pro žáky to bylo nejenom umělecké dobrodružství, ale také příležitost objevit a ocenit krásu okolního prostředí. Pobyt venku jim umožnil nejen vnímat jedinečnost přírody, ale také rozvíjet svou kreativitu a umělecké dovednosti. Tato aktivita nejen posílila jejich schopnost pozorování a vyjadřování se, ale také podněcovala jejich představivost a inovativní myšlení.
Mgr. Dagmar Ježíková a Mgr. Eva Králová