Školní speciální pedagog: | Mgr. Blanka Přibylová |
Konzultační hodiny: | úterý 14:00 – 15:00; dle domluvy kdykoliv |
Telefon: | +420 596 714 803 |
E-mail: | blanka.pribylova@zsformana.cz |
Pracovna: | Kabinet č. 53 (1. patro) |
Činnosti školního speciálního pedagoga
Depistážní činnosti
Screening žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) a jejich zařazení do speciálně-pedagogické péče.
Diagnostické a intervenční činnosti (péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
- Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení
- Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuální péče a podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností)
- Realizace intervenčních činností:
- provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem, vedení předmětu speciálně pedagogické péče, činnosti reedukační, kompenzační a stimulační
- participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a PLPP
- průběžné vyhodnocování účinnosti stanovených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a diagnostických materiálů
- zabezpečení průběžné komunikace s rodinou (zákonným zástupcem) žáka se SVP
- speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogické pracovníky školy
- konzultace s pedagogy a rodiči zaměřené na průběžné vyhodnocování realizace navržených podpůrných opatření u žáků se SVP
- konzultace s pracovníky dalších poradenských zařízení
Metodické a koordinační činnosti
- Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole
- Spolupráce se školními poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
- Metodické činnosti pro pedagogické pracovníky školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů